PvdA Buren in gesprek met …

25 februari 2018

In gesprek met … Jan Woldberg, PvdA Neder-Betuwe.

Daan Russchen in gesprek met Jan Woldberg, fractievoorzitter van de PvdA Neder-Betuwe. De ontmoeting vindt plaats in Opheusden, bij ‘t Veerhuis aan de Rijn, waar het water zich niks van gemeentegrenzen aantrekt. Hoe kijken de buren tegen regionale samenwerking en discussies over gemeentelijke herindelingen.

Jan en Daan

Jan Woldberg: ‘Net als bij de PvdA Buren vinden ook wij dat herindelingen geen doel op zichzelf zijn. We werken al intensief samen op tal van terreinen zoals zorginkoop, afvalverwerking, watermanagement, vergunningen en veiligheid. Allemaal terreinen die we in samenwerking met elkaar goedkoper en beter kunnen uitvoeren. Bij samenwerken is het wel belangrijk dat we er als gemeenteraad iets van mogen vinden zodat we als volksvertegenwoordiger namens onze inwoners de kernen kunnen vertegenwoordigen. Kortom, bij samenwerking moet er aandacht en ruimte zijn voor de eigenheid van kernen. Alleen dan biedt het voordelen.’

In aanloop naar de verkiezingen op 21 maart 2018 gaan de kandidaten van de PvdA Buren in gesprek met inwoners, ondernemers, verenigingen en organisaties. Een aantal hiervan publiceren we hier en op Facebook. Wil je ook in gesprek met één van de PvdA-kandidaten? Stuur dan even een mailtje.

Andere gesprekken nalezen? Ze staan hier.