Door op 23 januari 2013

SWB trekt stekker uit Kulturhus Maurik

Helaas heeft SWB de stekker uit de bouw van het Kulturhus te Maurik getrokken. PvdA en CDA dienden tijdens de raadsvergadering van 11 december een motie van ontsteltenis in. Coalitiepartijen VVD, D66, Gemeentebelangen en PCG lieten een gematigde reactie zien en de motie van ontsteltenis kreeg helaas geen steun.

Hiermee wordt twee jaren van voorbereiding teniet gedaan. Erger nog is dat 27 verenigingen en instanties uit de directe woonomgeving van beoogde Kulturhus zwaar gedupeerd worden door dit volkomen onverwachtse besluit van de Raad van Toezicht en de leefbaarheid van de woonomgeving door dit besluit zwaar op de proef wordt gesteld.

Met deze motie wilden PvdA en CDA het college oproepen om de ontsteltenis van de raad op overduidelijke wijze over te brengen bij de Raad van Toezicht en de directie van de Stichting Woningbeheer Betuwe en de strekking van deze motie op te nemen in de rubriek Gemeentenieuws en te plaatsen op de gemeentelijke website.

De coalitiepartijen VVD, D66, Gemeentebelangen en PCG lieten een gematigde reactie zien. De motie van ontsteltenis kreeg helaas geen steun.