Door op 11 november 2016

Leden bezoeken John Kerstens in Tweede Kamer

“Wat voor weer zou het zijn in Den Haag” zongen we in het zonnetje op het perron van Tiel. Goedgemutst vertrokken we met de trein naar Den Haag. Corrie Blommaert en Hugo Wessel haalde herinneringen op uit de tijd dat ze respectievelijk fractievoorzitter en wethouder waren van Maurik en Lienden, andere tijden.

In Den Haag werden we opgewacht door Gelders Kamerlid van de PvdA John Kerstens. Maar niet voordat we door de strenge beveiliging waren. Jassen uit, riemen los, tassen door de scan en schoenen uit. Gelukkig waren we gewaarschuwd door voorzitter Daan Russchen en hadden we keurige sokken zonder gaten.

John legde uit hoe het werk in de Tweede Kamer eruit ziet en gaf ons een uniek kijkje achter de schermen. De handelingenkamer, de kamer van Diederik met uitzicht op het Mauritshuis, het ledenrestaurant, de oude regentenkamer en natuurlijk de plenaire zaal waar iedereen zich even Kamerlid mocht wanen.

Een geslaagde dag werd bezegeld met een handdruk als bekroning op een afspraak. Wij bezochten als afdeling Buren de PvdA in Den Haag, de volgende keer bij ons. John Kerstens, nogmaals dank voor de gastvrijheid!

unnamed-2