Door op 29 april 2016

50 jaar lid

Een precies moment wist meneer Kalkeren zich niet te herinneren. Dat hij al heel wat jaartjes lid was van de PvdA wist hij wel maar vijftig jaar? Zo anders was het bij Nel en Wim de Kruijff. Lid geworden toen het kabinet viel na de nacht van Smelzer. Boos waren ze en strijdbaar werden ze lid van de PvdA. Het waren politiek roerige tijden. Wim werd vrij snel actief voor de partij, eerst in het bestuur en later in de fractie van Lekkerkerk.

20160429084030

De jubilarissen werden bezocht en bedankt door de fractievoorzitter van de PvdA afdeling Buren Maaike Baggerman en de secretaris en voorzitter van het afdelingsbestuur, Daniella den Hartog en Daan Russchen. Er was een brief van de partijvoorzitter, een gouden speld en natuurlijk een bos rode rozen.

20160429084554-1

Terwijl we de tennisbal van Kalkeren’s Jack Russel rondschopte genoten we van de taart, voor de gelegenheid door de kleindochter voorzien van PvdA logo.

Wim de Kruijff haalde de speldjes van eerdere jubileums en sociaal democratische aandenkens van weleer uit de kast, omlijst met nostalgische verhalen.

20160429084030-1

PvdA leden, al 50 jaar in volle overtuiging, fijn dat ze er zijn en terecht dat ze even in het zonnetje mochten staan vandaag. We hopen dat ze nog vele jaren lid zullen zijn. Dank jullie wel!